SEATs internationale verkoop blijft met dubbele cijfers groeien. In februari maakte het Spaanse merk een zoveelste sprong, met niet minder dan 31.800 geleverde wagens, of 10,8% meer dan in februari 2016. Dit jaar steeg de verkoop al met 13,6% tot een totaal van 64.000 exemplaren.

De verkoopstijging was bijzonder sterk in de meeste belangrijke afzetmarkten van het merk. In januari en februari stond Spanje bovenaan in termen van leveringen, met 14.400 verkochte wagens (+24,5%), vóór Duitsland, waar de verkoop met 8,9% steeg tot 11.900 wagens, en het Verenigd Koninkrijk (5.600; +21,3%). SEAT vertoonde ook een zeer positieve evolutie in Mexico (4.600; +9,5%), de vierde grootste markt van het merk, en in Italië (3.300; +15,8%).

Wij zijn bijzonder tevreden over de evolutie van de verkoop tijdens de twee eerste maanden van het jaar. Wij groeien tegen double digit-snelheden voor het merk als geheel en in onze voornaamste afzetmarkten, en ons marktaandeel blijft stijgen. Dankzij de Ibiza die wij onthullen op het autosalon van Genève en de nieuwe modellen in ons productoffensief, zullen wij dit momentum ontwijfeld het hele jaar door gaande kunnen houden” aldus SEAT-vicepresident voor marketing en verkoop Wayne Griffiths.

SEAT maakte deze cijfers bekend op de jongste editie van het autosalon van Genève, een hoogst bijzondere editie voor het merk. Vooral omdat de vijfde generatie van de nieuwe SEAT Ibiza, het best verkopende model van het Spaanse merk met meer dan 5,4 miljoen verkochte exemplaren, er in het middelpunt van de belangstelling zal staan. “SEAT is in een fase van consolidatie en groei en wij stellen alles in het werk om een van de meest dynamische organisaties in onze sector te worden” zegt Luca de Meo, voorzitter van SEAT. “De nieuwe SEAT Ibiza zal een grote sprong voorwaarts maken voor het merk en zal een keerpunt betekenen binnen het segment”.

En niet alleen dat. Hij betekent bovendien een volgende stap voorwaarts in het grootste productoffensief waar SEAT ooit toe overging. Dat begon met de lancering van de eerste SUV van het merk, de Ateca, gevolgd door de vernieuwde Leon. Nu is het de beurt aan de nieuwe Ibiza, die de versterking van de drie hoofdpijlers van het merk voltooit. Er zullen nog nieuwe modellen volgen, zoals de Arona, een compacte crossover. Tegen het einde van het jaar zullen al die nieuwe producten resulteren in een aanzienlijk grotere dekking van de Europese markten. Daarnaast omvat het nieuwe gamma de Xcellence-versie, als alternatief voor de huidige FR-uitvoering. De Xcellence-uitvoering werd gecreëerd om nieuwe klanten aan te trekken die op zoek zijn naar een gesofisticeerder en opvallender design gecombineerd met gemakkelijkere en slimmere functies.

Een beslissend model

De vijfde generatie van de SEAT Ibiza werd ontwikkeld in Barcelona en vormt een beslissende stap voorwaarts in de toekomst van SEAT. Eerst en vooral omdat hij is uitgerust met de jongste technologie van de Volkswagen Group, het MQB A0-platform (Modularer Querbaukasten), wat wijst op het belang van het merk SEAT binnen de Volkswagen Group, aangezien dit nieuwe platform voor het eerst wordt gebruikt binnen dit segment. En ten tweede omdat hij wordt gekenmerkt door een overvloed van ultramoderne technologie, een spectaculaire dynamiek en merkbaar meer ruimte in het interieur.

De nieuwe SEAT Ibiza heeft het SEAT-design-DNA en staat garant voor fantastische dynamische prestaties”, aldus Dr. Matthias Rabe, vicepresident van SEAT voor onderzoek & ontwikkeling; “het nieuwe modulaire MQB A0-platform tilt de SEAT Ibiza naar een technologisch niveau van hogere segmenten en in termen van comfort biedt hij aanzienlijk meer interieurruimte en variabiliteit”.

Hij combineert elegantie met stijl maar geeft zijn dynamische karakter nooit prijs. De nieuwe Ibiza zorgt ongetwijfeld voor een vergroting van SEATs klantenbestand alsook voor een verbetering van het imago van het merk, dankzij zijn onbetwistbare kwaliteiten en zijn afgeronde, krachtige design dat garant staat voor een perfecte wegligging.

Kortom, de nieuwe SEAT Ibiza biedt kwaliteit die normaal is voorbehouden aan hogere segmenten en is niet alleen gericht op klanten die weten wat ze willen en jong en dynamisch van geest zijn, maar ook op al wie op zoek is naar een meer gesofisticeerde touch en de jongste en meest geavanceerde technologie binnen handbereik wil hebben om eenvoudige oplossingen te vinden in het leven van alledag.

De SEAT Leon CUPRA; de krachtigste SEAT ooit

Ook de Leon CUPRACER Evo 17 en de nieuwe 300 pk krachtige SEAT Leon CUPRA krijgen de gelegenheid om te schitteren op het autosalon

De vijfde generatie van de SEAT Ibiza werd ontwikkeld in Barcelona en vormt een beslissende stap voorwaarts in de toekomst van SEAT. Eerst en vooral omdat hij is uitgerust met de jongste technologie van de Volkswagen Group, het MQB A0-platform (Modularer Querbaukasten), wat wijst op het belang van het merk SEAT binnen de Volkswagen Group, aangezien dit nieuwe platform voor het eerst wordt gebruikt binnen dit segment. En ten tweede omdat hij wordt gekenmerkt door een overvloed van ultramoderne technologie, een spectaculaire dynamiek en merkbaar meer ruimte in het interieur.

“De nieuwe SEAT Ibiza heeft het SEAT-design-DNA en staat garant voor fantastische dynamische prestaties”, aldus Dr. Matthias Rabe, vicepresident van SEAT voor onderzoek & ontwikkeling; “het nieuwe modulaire MQB A0-platform tilt de SEAT Ibiza naar een technologisch niveau van hogere segmenten en in termen van comfort biedt hij aanzienlijk meer interieurruimte en variabiliteit”.

Hij combineert elegantie met stijl maar geeft zijn dynamische karakter nooit prijs. De nieuwe Ibiza zorgt ongetwijfeld voor een vergroting van SEATs klantenbestand alsook voor een verbetering van het imago van het merk, dankzij zijn onbetwistbare kwaliteiten en zijn afgeronde, krachtige design dat garant staat voor een perfecte wegligging.

Kortom, de nieuwe SEAT Ibiza biedt kwaliteit die normaal is voorbehouden aan hogere segmenten en is niet alleen gericht op klanten die weten wat ze willen en jong en dynamisch van geest zijn, maar ook op al wie op zoek is naar een meer gesofisticeerde touch en de jongste en meest geavanceerde technologie binnen handbereik wil hebben om eenvoudige oplossingen te vinden in het leven van alledag.

Een nieuw perslezingformaat

En in plaats van met een conventionele persconferentie ontvangt SEAT de media met een nieuw perslezingformaat

Op de SEAT-stand zullen in de loop van de dag verschillende perslezingen rond drie discussiethema's worden gegeven, door verschillende leden van de raad van bestuur van SEAT.
De spits wordt afgebeten door Luca de Meo, voorzitter van SEAT, die de huidige bedrijfssituatie en andere bedrijfsthema's zal behandelen, samen met Wayne Griffiths, SEAT Executive vicepresident voor verkoop en marketing, die een commercieel bedrijfsoverzicht zal verschaffen. Het volgende duo bestaat uit Dr. Matthias Rabe, SEAT Executive vicepresident voor onderzoek & ontwikkeling en Dr. Andreas Tostmann, SEAT Executive vicepresident voor productie, die het zullen hebben over de nieuwe Ibiza en het MQB A0-platform. Daarna volgen Alejandro Mesonero-Romanos, SEAT Design Director en Joaquin Serra, Director of Quality bij SEAT: zij belichten SEATs kenmerkende manier van ontwerpen en het belang van kwaliteit.