SEAT startte ook de tweede helft van het jaar in een recordtempo. Na de beste resultaten voor het eerste halfjaar in de geschiedenis van het merk stegen de leveringen van SEAT in juli met 35,7 % ten opzichte van dezelfde maand in 2017. In totaal werden 52.700 voertuigen verkocht (in 2017 waren dat er 38.900). Met dit resultaat liet SEAT de beste maand juli optekenen in de geschiedenis van het bedrijf en veegde het vorige recordcijfer, dat behaald werd in 2001 (46.200 stuks), van de tabellen.

July 2018 continues trend of new car sales records broken

Van januari tot juli van dit jaar verkocht SEAT 342.700 voertuigen. Dat is een stijging van 20,1 % ten opzichte van dezelfde periode in 2017 (285.400) en het grootste verkoopvolume in de eerste zeven maanden van een jaar. Het vorige record werd gevestigd in 2000 (324.400 stuks).

Wayne Griffiths, Vice-president Marketing & Sales van SEAT, wees erop dat "de verkoopstijging sinds januari ervoor zorgt dat wij het merk met het snelst groeiende volume blijven in Europa. SEAT laat recordvolumes optekenen dankzij het offensief van modellen zoals de Ateca en de Arona. Momenteel is één op drie auto's die wij verkopen een SUV, en dit cijfer zal de komende maanden blijven stijgen met de consolidatie van de Arona en de lancering van de Tarraco."

Het merk groeide met meer dan 20 % in belangrijke landen als Duitsland, het VK, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, België en Portugal.

De resultaten die tot juli behaald werden, werden ondersteund door een sterke stijging in de meeste markten waar SEAT actief is. Vele daarvan groeiden zelfs met meer dan 20 %. Spanje is de grootste markt, met 72.900 verkochte voertuigen (+16,0 %). Bovendien is SEAT het topmerk in het land en zijn de Leon en de Ibiza de modellen die het meest ingeschreven worden. In Duitsland, de op een na grootste markt voor SEAT, werd een stijging van 26,4 % opgetekend en werden 71.400 auto's verkocht. In het VK boekt SEAT vooruitgang tegen de markttrend in, met een groei van 23,5 % (in totaal 41.600 auto's). Frankrijk, dat het op drie na hoogste verkoopvolume heeft voor SEAT (18.900), is een van de snelst groeiende markten met een stijging van 23,2 %, net als Italië (14.200; +27,1 %).

Ook in andere Europese markten, zoals Oostenrijk (13.700; +24,0 %), België (6.900; +45,4 %), Portugal (6.800; +22,2 %) en Nederland (5.700; +26,6 %) steeg de verkoop met meer dan 20 %. De stijging is nog opvallender in Algerije, waar SEAT dit jaar tot dusver 12.900 voertuigen verkocht heeft. Dat zijn er 11.700 meer dan in de eerste zeven maanden van 2017.