SEAT-cookiebeleid
SEAT gebruikt cookies. Cookies zijn tekstbestanden die ons in staat stellen bij te houden welke pagina's u bezoekt op onze site en wat u op iedere pagina doet. Wij houden bij wat belangrijk is voor u, zoals uw autoconfiguraties, uw verlanglijsten en uw voorkeuren. Wij gebruiken deze cookies als hulpmiddel om uw bezoeken aan de SEAT-website aangenamer te maken.
Meer informatie over cookies en hoe wij ze gebruiken vindt u op de pagina over ons cookiebeleid.
De geboorte van de Ibiza en Volkswagen verschijnt op het toneel.
De SEAT Panda wordt gelanceerd in 1980 en wordt al snel het meest populaire utiliteitsvoertuig in Spanje: zijn interieur is eenvoudig en praktisch, met verwijderbare zetelhoezen om ze gemakkelijk te kunnen wassen. Er worden verschillende versies en limited editions van gemaakt, en hij valt ten zeerste in de smaak bij het jonge publiek.
De SEAT Ronda wordt gelanceerd, de eerste SEAT die officieel zal worden geëxporteerd. Exportactiviteiten naar andere Europese landen worden aangevat, te beginnen met Nederland. De SEAT Marbella is het resultaat van een transformatie van de SEAT Panda: hij wordt enorm populair en blijft een jong publiek aanspreken.
De eerste SEAT Ibiza rolt van de band in de Zona Franca-fabriek op 27 april. Hij is het resultaat van een samenwerking tussen SEAT en de Italiaanse designer Giugiaro, de Duitse carrosseriebouwer Karmann en de prestigieuze Duitse sportwagenproducent Porsche. De wagen wordt beschouwd als een revolutie binnen het merk SEAT – en het meest charismatische model dat het merk ooit bouwde.
De SEAT Malaga wordt gelanceerd als de sedanversie van de Ronda, met zijn enorme koffervolume als een van de voornaamste selling points. Hij wordt gezinsvriendelijk beschouwd en bereikt de top van het SEAT-assortiment tijdens de tweede helft van de jaren 80. SEATs motorsporttak, SEAT Sport, wordt opgericht.